در طراحي فضاي آموزشي 4 دو مورد اساسي وجود دارد که نقش بسيار مهمي را در چگونگي طراحي اين فضاها بازي مي کند و آن دو مورد که يکي جنسيت افراد استفاده کننده از فضا و ديگري مقطع تحصيلي افراد استفاده کننده مي باشد اصول کلي فکر يک طراح را براي طراحي مشخص مي کند.


طراحي فضاي آموزشي 4


از آنجا که معماري يک فرايند فرهنگي بسيار تاثير گذار بر ذهنيت جوامع بشري است , پيچيده گيهاي منحصر به فردي دارد. اين پيچيده گيها در جوامعي که چالشهاي تاريخي , فرهنگي زيادي پشت سر گذاشته اند , از شدت و اهميت فوق العاده اي برخوردار است.معماران که بنا به تعريف متفکران و فرهنگسازان , پيشگامان جامعه هستند , نقش ويژه اي در حرکت تمدن سازي اينگونه جوامع بعهده دارند.اگر پنداريم که معماري , خود قابليت دگرگوني اجتماعي را دارا مي باشد , با برانداختن کنش هاي متقابل اجتماعي و ايجاد کنش و واکنش و تعاملي صحيح و مستمر ما بين سه اصل انسان , معماري , فرهنگ خواهيم توانست با وارونه کردن فضاهاي منفي قلمروئي به رشد رسيده را تعريف نمائيم.به بيان ديگر معماري نوعي دگرگوني متعالي انديشه هاست و هنر طبيعت و هنر زائيده دست بشري تلاشي عظيم براي رسيدن به بياني پايدار است که بتواند دغدغه هاي جاويد شدن و ماندگاري را پاسخ دهد.


جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.


فضاهاي فرهنگي-رفاهي:


انتشارات:


فضايي براي تکثير و فروش جزوات اموزشي و کمک اموزشي که در محوطه دانشکده ديده مي شود.در ان ميز دستگاه کپي و وسايل و تجهيزات زيراکس و چاپ قرار دارد.عملکرد ان بيشتر محدود به استفاده دانشجويان همان دانشکده است. اما قابليت پاسخگويي به نياز هاي افراد خارج از محيط دانشکده معماري (دانشکده هاي ديگر) را نيز دارد.در مورد مصالح محدوديت خاصي براي اين فضا متصور نشده اند.


بوفه:


مکاني با تعريف کاربري متفاوت از سلف.به اين معنا که در ان چاي، قهوه،غذا هاي سرد و… سرو مي شود و نيز داراي فضاي براي استراحت بين دو کلاس و ملاقات هاي کوتاه مي باشد.


در ان بايد فضايي همچون اشپزخانه،يخچال،فضاي ميز و صندلي و… در نظر گرفته شود.


نور ان بايد به صورت طبيعي و مصنوعي تامين شود و در ضمن بهتر است ديد مناسبي به فضاي اطراف داشته باشد.


جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در قسمت تماس با ما تماس حاصل فرماييد.


اداري:


اتاق رئيس دانشگاه:


اين بخش در واقع مرکز برنامه ريزي،هماهنگي و اتخاذ تصميمات اجرايي براي موسسه مي باشد.


با توجه به اين که تقريبا تمام مديران موسسات اموزش عالي داري مدارک بالاي تحصيلي مي باشند و از انجايي که اين فضا ، فضايي رسمي و اداري ست ، لازم است در طراحي ان علاوه بر در نظر گرفتن نياز به فضا هايي مانند: بخش انتظار مراجعه کنندگان ، اتاق منشي ، اتاق جلسه ،بايگاني اسناد مديريتي و صورت جلسه ها ، سرويس بهداشتي و… به فرم و نور فضا نيز توجه کافي شود.


به عنوان مثال براي طراحي اينگونه فضا ها بايد از طرح هاي فانتزي و… خودداري کرد.


نور


نور گيري اين فضا به صورت طبيعي و مصنوعي انجام ميگيرد.نور طبيعي بايد از سمت شرق و شمال و نور مصنوعي نيز بايد به صورت لامپ هاي فلورسنت و از سقف تامين گردد.


اتاق معاون:


از نظر فرم کمابيش شبيه به اتاق مديريت ميباشد با اين تفاوت که اين بخش بايد داراي ارتباطي خوب و منطقي با بخش مديريت و نيز به اتاق مديران گروه داشته باشد.


مدير گروه:


فضا به عنوان فضايي ارتباطي ميان دانشجويان و مديرگروه مي باشد که ضمنا در ان کار هاي اداري نظير تعيين واحد و… نيز انجام ميشود.


معاون آموزشي:


به نسبت مدير ،معاون و مدير گروه نيازمند فضايي محدود تر مي باشد.


نکته مهم در لکه گذاري اين فضا ارتباط راحت بين مديريت و معاون موسسه و مدير گروه مي باشد.در بيشتر موارد مديريت اموزشي و پژوهشي در يک فضا سامان داده مي شوند.


منبع: rentcheap


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : طراحي ,بايد ,اتاق ,فضايي ,فضاي ,معماري ,طراحي فضاي ,فضاي آموزشي ,صورت طبيعي ,حاصل فرماييد ,داشته باشد ,افراد استفاده کننده
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

ارز دیجیتال pi دفتر یادداشت من دانلود برتر مطالب مفيد و خواندني پایتونی ها Curtis عصر تجارت یا عصر طلایی تراوشات یک ذهن پی‌کار