امروزه سئو با همه تکنيک هاي ريز و درشت آن، به يکي از دغدغه هاي اصلي مديران سايت ها تبديل شده است. هر چند به کارگيري سئو در يک سايت، با ظرافت هاي فراواني همراه است ولي خوشبختانه کاربران مي توانند از ابزارهاي گوناگوني که در اين خصوص، توسط کارشناسان و شرکت هاي مختلف توليد و طراحي شده، بهره ببرند. مهم اين است که افراد بتوانند از بين انبوه ابزارهاي موجود، بهترين ابزارهاي سئو را انتخاب کنند تا از سردرگمي ناشي از گردش بين نرم افزارهاي مختلف رها شوند.


ابزارهاي سئو


از سوي ديگر، صنعت سئو و جنبه هاي وابسته به آن، به سرعت در حال رشد و تغيير است. وبمسترها، بازارياب ها و مديران سايت هاي تجاري بايد خود را با اين آهنگ شتابان هماهنگ سازند.


معرفي ابزارهاي سئو و نحوه استفاده از هرکدام ميتواند راه گشاي وبمستران جهت بهبود جايگاه سايت خود در نتايج گوگل و ساير موتورهاي جستجو گردد. در اين مقاله آموزش سئو قصد دارم برخي از ابزارهاي مفيد و کارامد سئو را به شما معرفي کنم.


ابزارهاي مفيد و مهم براي بهينه‌سازي وب‌سايت


امروزه ابزارهاي بسيار متفاوتي در بازار اينترنت وجود دارد که مي‌توان در سئو و بهينه سازي وب‌ سايت از آن استفاده کرد. اين ابزارهاي سئو موقعيت شما را در موتورهاي جستجوي گوگل، ياهو و بينگ بررسي کرده و همچنين به تجزيه‌ و تحليل مقالات و يا صفحات وب‌ سايت شما پرداخته و پيوند آماري را براي مشاهده به شما ارائه مي‌ نمايد.


هرچند به‌کارگيري بهينه‌ سازي در يک وب‌ سايت، با ظرافت‌ هاي فراواني همراه است ولي خوشبختانه شما مي‌ توانيد از ابزارهاي گوناگوني که در اين خصوص، طراحي و توليد شده‌اند، بهره ببريد.


مهم اين است که شما بتوانيد از بين انبوه ابزارهاي موجود، بهترين‌ها را انتخاب نماييد تا از سردرگمي ناشي از گردش بين نرم‌افزارهاي مختلف رها شويد. در زير ليستي از بهترين و مهم‌ترين و کارآمدترين ابزارهاي بهينه‌ سازي را به شما معرفي خواهيم کرد:


تجزيه‌ و تحليل گوگل (google analytics)


تجزيه‌وتحليل گوگل استانداردترين ابزار براي بررسي وب‌ سايت است. اگر کسب‌ و کار شما در حال حاضر از اين ابزار براي نظارت بر ترافيک وب‌ سايتتان استفاده مي‌کند، شانس بزرگي نصيبتان شده است، اما اگر اين‌طور نيست، نگران نباشيد! براي شروع دير نيست، شما نيز مي‌توانيد از اين ابزار عالي استفاده کنيد.


تجزيه‌ و تحليل گوگل اطلاعاتي مانند اين‌که چه صفحاتي در وب‌ سايتتان داراي ترافيک بازديد بيشتري هستند، تعداد بازديدکنندگان و فعاليت‌هاي کاربران، زمان حضور و مسير خروج آن‌ها را نمايش مي‌دهد.


http://www.google.com/analytics


گوگل Insights


توسط گوگل Insights مي‌توان سرعت صفحه را بررسي نمود. آنچه در پست‌هاي Moz مشهود است، زمان سريع بارگذاري صفحه در جستجو مي‌تواند تأثير بسزايي در رتبه‌بندي وب‌سايت داشته باشد.


اما بسياري از شرکت‌ها هيچ ايده‌اي به‌منظور بهبود سرعت بارگذاري وب‌سايت خود ندارند. گوگل Insights ابزاري است که در اين راه به شما کمک مي‌کند. اين ابزار به شما مي‌گويد چرا بايد وب‌ سايت خود را تعمير کنيد و چگونه اين کار را براي بارگذاري سريع‌تر وب‌ سايتتان انجام دهيد.


https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights


گوگل وب مستر يا کنسول جستجوي گوگل


ابزار کنسول جستجوي گوگل در کل دنيا طرفداران زيادي دارد. اين ابزار رايگان قدرتمند گزارشي از اطلاعات وب‌ سايت‌ها، مانند کلمات کليدي داده‌ها، کليک و غيره را نشان مي‌دهد.


http://www.google.com/webmasters


گوگل ترندز Trends


آيا کنجکاويد که بدانيد محبوب‌ترين موضوعات در جستجوي گوگل کدم‌اند؟
گوگل ترندز Trends محبوب‌ترين موضوعات را در اختيار شما قرار مي‌دهد. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد بررسي کنيد که کدام کلمات کليدي بيشترين بازديد را درگوگل در يک باز? زماني يا در يک کشور يا شهر خاص داشته‌اند.


اين ابزار را براي تحقيق روي کلمه کليدي جهت استفاده در پست‌هاي وبلاگ، صفحات وب جديد خود و غيره به کار بريد.


https://www.google.com/trends


منبع: اف تي سنتر


مشخصات

  • جهت مشاهده منبع اصلی این مطلب کلیک کنید
  • کلمات کلیدی منبع : ابزارهاي ,گوگل ,ابزار ,سايت ,استفاده ,google ,گوگل insights ,مي‌دهد http ,ابزار براي ,کنسول جستجوي ,جستجوي گوگل ,انبوه ابزارهاي موجود،
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارش دهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Kevin Margiotta فانوس کوچک کتابخوانی آگاهی سایتی برای بیشتر دانستن و آگاهی بیشتر ایرانیاتبلیغ دانلود فایل