توانايي و اداره کلاس و ايجاد رفتار مطلوب در دانشآموزان، بخشي مهمي از کار معلم و کلاس و زمينه مناسب براي يادگيري است. به نظر ميرسد معلم براي اداره مطلوب و منظم کلاس درس به دو مهارت نياز دارد:
1ـ برقراري ارتباط مؤثر و مثبت با دانشآموزان
2ـ مديريت کلاس
اين دو مهارت باعث تسهيل امر آموزش و کاهش رفتارهاي نا مطلوب دانشآموزان ميشود. جو کلاس در هر شرايط بر نگرش دانشآموزان نسبت به مدرسه، مطالعه، تحصيل و حتي خودپنداري آن تأثير ميگذارد.
جهت اجاره کلاس با شماره درج شده در بخش تماس با ما، تماس حاصل نماييد.
ارتباط مناسب ميان معلم و دانشآموز، اغلب محور اثر بخشي معلم است. ارتباط مفيد مستم آن است که معلمان از شناخت لازم و جامع هم نسبت به موضوع درسي و هم نسبت به دانشآموزان خويش برخوردار باشند.
چنين امري بر ايجاد يک پل ارتباطي بين دانشآموزان و موضوع درسي کمک ميکند. معلمان را نيز قادر ميسازد که موضوع درسي رابه شاگردان خويش تفهيم کنند. برعکس ارتباط سطحي و ضعيف ميان معلم و دانشآموز موجب ميشود که حتي يادگيري مطالب ساده نيز ميسر نباشد. بنابراين روابط مبتني بر محبت، احترام و باور متقابل ميان معلم و دانشآموز ميتواند بر گرايش انگيزشي دانشآموز تأثير گذارد.
مديريت کلاس درس به مفهوم ايجاد شرايط لازم براي تحقق يادگيري است و بر اين اساس ميتوان گفت که مهارتهاي مديريت کلاس درس زيربناي کل موفقيت در تدريس است. اين امر در کلاسهاي درس مدارس ايران که مملو از دانشآموزان است، از اهميت خاص برخوردار است. براي اعمال مديريت بر کلاس درس و ايجاد شرايط بهينه براي يادگيري، خود معلم بايد فردي کارا باشد تا از مهارتهاي مديريت کلاس درس بهره بگيرد. ولازم است که معلمان با شيوههاي مديريت کلاس و مهارتهاي ارتباط با دانشآموز آشنا بوده، بر حسب موقعيت وفضاي کلاس آن را به نحو مطلوب به کار ببندد.
منبع: rentcheap
درباره این سایت